09127906020
دکتر سهراب مرادی » تزریقات زیبایی » تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟
[reading-time]

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

Rate this post

زاویه دار کردن صورت با جراحی یک روش دائمی است که نیاز به بیهوشی کامل دارد. در این روش پزشک چانه های نا منظم، نا متعادل و غیر طبیعی را اصلاح کرده و فرمی هماهنگ و جذاب ایجاد می کند. در این روش پزشک متخصص با ایجاد برشی در ناحیه فک یا چانه، نواحی نیاز به ترمیم و بهبود را مشخص می کند. پزشک با استفاده از ابزار های مخصوص جراحی شروع به شکل دادن به نقاط مشخص شده و برش نواحی اضافی می کند و یا در صورت نیاز پروتزی را در این ناحیه قرار می دهد تا با چانه های صاف حجم دهد. زاویه دهی فک و صورت با نخ در این روش با استفاده از نخ مخصوص لیفتینگ و سوزن ظریف، فرم دهی صورت انجام می شود. در این روش جراح ابتدا نقاط ورود و خروج نخ رام لیفت را شناسایی می کند و پس از ورود و خروج نخ ها به هم گره می خورد و زیر پوست پنهان می شود. برای توجیه بیشتر می توان گفت که سوزن های بسیار کوچکی در ناحیه زیر پوست وارد می شود و نخ ها در بافت عضلانی یا بافت چربی صورت قرار می گیرند. معمولا از نخ خاردار برای زاویه دادن به صورت استفاده می شود.

زاویه دهی فک و صورت فک و زاویه آن نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارد که هم خانم ها و هم آقایان می توانند برای زیباتر شدن ظاهر خود انجام دهند. چانه زاویه دار شما را جوان تر می کند و بینی شما را باریک تر و زیباتر نشان می دهد. زاویه بندی معمولاً یا دائمی است یا غیر دائمی. اما تاکید می کنیم که جراحی یک روش دائمی برای زاویه دهی صورت است. اما لیفت با نخ، تزریق چربی و بوتاکس روش های غیر دائمی برای زاویه دهی صورت هستند.

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

نکات زاویه دهی صورت از طریق عمل جراحی:

این یک روش تهاجمی است و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد. بیمار تحت بیهوشی عمومی در اتاق عمل با جراحی تعویض می شود. ماهیچه های اضافی را نیز می توان از این روش حذف کرد. از فرآیند جراحی ذکر شده می توان برای اصلاح نا هنجاری های مادر زادی و صدمات ناشی از تصادفات و شکستگی ها نیز با این روش استفاده کرد. نتیجه زاویه دهی صورت را می توان بلافاصله مشاهده کرد، اما پس از چند هفته نتیجه بسیار بهتری نسبت به زاویه گذاری نشان می دهد. ماندگاری در روش جراحی به پوست فرد بستگی دارد، اما معمولا تا 2 سال طول می کشد. نخ ها 6 تا 8 ماه بعد از عمل جذب بدن می شوند.

زاویه دهی فک و صورت با تزریق چربی، در این روش از بافت چربی خود فرد استفاده می شود. برای این کار از برخی از اعضای بدن که چربی های مناسب و ماندگاری دارند استفاده می شود. چربی های در طرفین ران، اطراف ناف،داخل ران، اطراف زانو و…

البته پزشک زیبایی تصمیم می گیرد که این چربی از کدام قسمت بدن با توجه به شرایط بیمار انتخاب شود. این عمل در اتاق عمل و در شرایط کاملاً استریل و تمیز انجام می شود. عمل جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود و در مواقع بسیاری بیهوشی نیز نیاز دارد.

نکات مربوط به زاویه دهی صورت با بوتاکس:

زاویه دهی صورت با بوتاکس

بوتاکس برای گشاد کردن و از بین بردن چین و چروک و کشش پوست با فلج کردن عضلات زیر ناحیه تزریق استفاده می شود. این روش برای کسانی که می خواهند قسمتی از صورت خود کشیده تر باشند یا افرادی که فک های مربعی دارند استفاده می شود. بوتاکس نیز یکی از روش های است که برای زاویه و فرم دهی صورت مناسب است. متخصص پوست با تزریق بوتاکس قسمت های خاصی از فک و عضلات صورت را فلج می کند و این عضلات در نهایت کوچک می شوند. به این ترتیب صورت و فک به خوبی زاویه دارند. خطوط و چین و چروک های پوست نیز با این روش از بین می روند و چهره جوان تر به نظر می رسد. در روش بوتاکس بیهوشی وجود ندارد و با بی حسی موضعی عمل انجام می شود و درد، خونریزی، خارش و قرمزی ندارد. نتیجه این روش زاویه دار 3 تا 5 روز بعد از تزریق قابل مشاهده است و نتیجه آن 3 تا 4 ماه باقی می ماند. البته در صورت تمایل فرد پس از چند ماه تمدید بوتاکس انجام می شود.

زاویه سازی صورت با تزریق فیلر:

فیلر ماده ای مصنوعی است که ساختاری مشابه بدنه یا قسمت هایی از مواد و سلول های بدن دارد که در حجم دهی و زاویه سازی و رفع چین و چروک استفاده می شود. این روش برای زاویه دادن به صورت در قسمت های پایینی صورت و ناحیه گردن استفاده می شود. نتایج پس از تزریق فیلر بلافاصله قابل مشاهده است و این روش هیچ عارضه ای ندارد و بلافاصله می توانید به روند عادی زندگی خود بازگردید.

یکی از مسائل مهم مربوط به ژل ها و فیلر های پوست، جنس محصولات است. اغلب اسید هیالورونیک با کیفیت بالا مورد تایید FDA در درمان های زیبایی استفاده می شود. زاویه یا مدل سازی صورت یکی از عمل های زیبایی برای رفع عیوب چانه و فرم دادن به صورت در نواحی گونه، چانه، اصلاح خط خنده و زاویه دار کردن فک است. زاویه دادن به صورت باعث زیبایی و شادابی پوست می شود. روش دیگر برای جوان سازی صورت تزریق بوتاکس است. در فرآیند تزریق بوتاکس، صورت چروک های پیشانی، خط اخم و خطوط دور چشم را از بین می برد.

زاویه دار کردن صورت با نخ:

در این روش جراح ابتدا نقاطی را که نیاز به زاویه دار شدن و کشیدن پوست دارند علامت گذاری می کند و سپس با استفاده از سوزن یا نخ پوست را کشیده و زاویه سازی صورت را انجام می دهد. این روش کم تهاجمی ترین است و خونریزی و … ندارد و بلافاصله بعد از عمل می توانید نتایج را مشاهده کنید.

انواع بوتاکس صورت:

بوتاکس چیست؟

بوتاکس شکل خالص شده سم بوتولینوم است که از باکتری ها به دست می آید. اگرچه در مقادیر بیش تر کشنده است، اما مقدار کوچک و تنظیم شده بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها داده می شود، برای چندین دهه به طور ایمن استفاده شده است. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در ماهیچه هایی که در آن تزریق می شود، عمل می کند. هنگامی که این سیگنال های عصبی قطع می شوند، عضله آسیب دیده به طور موقت فلج یا منجمد می شود. بدون حرکت این عضلات انتخاب شده در صورت، ممکن است برخی از چین و چروک ها نرم، کاهش یا حتی از بین بروند.

بوتاکس چیست؟

عللی که باعث می شود افراد به تزریق بوتاکس روی آورند:

خطوط پیشانی که به عنوان چین و چروک پیشانی نیز شناخته می‌شوند، با افزایش سن بیش تر نمایان می‌شوند. خطوط بیش از حد روی پیشانی شما می تواند ظاهری پیر به صورت و پوست بدهد.

خطوط افقی پیشانی بیش تر به دلیل پیری ژنتیکی است. آسیب ناشی از نور خورشید یا سیگار کشیدن نیز می تواند منجر به ایجاد چین هایی شود که عمیق تر و درمان آن دشوار تر است. تزریقات ضد پیری می توانند اثر چین و چروک پیشانی را کاهش دهند اما ممکن است خطوط را به طور کامل از بین نبرند.

خطوط ریز اطراف دهان یا (خطوط رژ لب)با افزایش سن آشکار تر می شوند، یکی دیگر از نگرانی های پیری است. اکثر متخصصان زیبایی درمان این موارد را با پرکننده های پوستی به جای بوتاکس توصیه می کنند.

ما هنگام لبخند زدن و سایر حالات صورت از عضلات این ناحیه استفاده می کنیم. اگرچه برخی از پزشکان ممکن است از تزریق سم بوتولینوم برای کمک به بالا بردن گوشه های دهان و بهبود لبخند افراد استفاده کنند، این معمولاً همراه با پرکننده های پوستی انجام می شود.

اما در نهایت، تکنیکی پیشرفته وجود دارد که می توان از آن برای حجاری و بلند کردن ابروها استفاده کرد تا به شکل دلخواه شما شکل بگیرد. این روش که گاهی لیفت صورت شیمیایی، یا لیفت صورت بوتاکس نامیده می شود، شامل یک پزشک با تجربه است که تزریقات را در ترکیبی دقیق از نواحی بالای صورت قرار می دهد تا ناحیه چشم را باز کند و پلک های افتاده را بلند کند. ابرو به خوبی حمایت می شود و موقعیت آن در بالای چشم در صورت های جوان تر بالا باقی می ماند. با این حال، اثرات پیری می تواند باعث ریزش ابرو شود و به پلک ظاهری مناسب بدهد.

بوتاکس ها به بر طرف کردن چه عواملی کمک می کنند؟

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که در اثر حرکت ماهیچه ها ایجاد می شوند، کار می کند. این ها به عنوان چین و چروک های پویا شناخته می شوند و اغلب به آن ها خط بیان می گویند. رایج ترین چین و چروک های پویا که بوتاکس می تواند آن ها را درمان کند خطوط روی قسمت بالایی صورت، مانند بین ابروها، خطوط افقی روی پیشانی و پنجه کلاغی در اطراف چشم است. این خطوط در اثر لبخند زدن، اخم کردن، چشم دوختن و سایر حالات صورت ایجاد می شوند. بوتاکس روی خطوط ریز و چین و چروک های ناشی از افتادگی یا از بین رفتن چاق شدن صورت اثری نخواهد داشت. این ها به عنوان چین و چروک های ساکن شناخته می شوند. چین و چروک های ساکن شامل خطوطی در گونه ها، گردن و نواحی گردن است. بوتاکس یک درمان دائمی نیست. درمان های مکرر برای ادامه اثرات کاهش چین و چروک ضروری است. اکثر مردم متوجه می شوند که اثر شل کننده عضلات بوتاکس 3 تا 4 ماه باقی می ماند و پس از آن نیازمند ترمیم و تمدید می باشد.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
مقالات مرتبط
آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

آشنایی کامل با بوتاکس زیر بغل

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین 2 تا 4 روز طول می کشد تا نتایج خود را مشاهده کنید

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *