09127906020
دکتر سهراب مرادی » لاغری و پیکرتراشی » جراحی لیپوساکشن و هزینه
[reading-time]

جراحی لیپوساکشن و هزینه

Rate this post

جراحی لیپوساکشن چیست؟

حذف چربی که با نام لیپوساکشن نیز شناخته می شود به معنای جذب چربی است. لیپوساکشن درخواستی ترین روش در جهان است. از آنجایی که این کاربرد درخواستی است، این ویژگی را نیز به همراه دارد که برنامه‌ ای است که بیشترین آلودگی اطلاعات و نظرات بی ‌اساس را روی آن انجام می‌شود. حذف چربی یک برنامه کاهش وزن نیست.

با اعمال در نواحی مناسب در بیماران مناسب، فرد با استفاده از برنامه که در آن چربی اضافی به صورت موضعی برداشته می شود، ظاهر مناسب تری پیدا می کند.

جراحی لیپوساکشن چیست؟

چه کسانی می توانند از لیپوساکشن استفاده کنند؟

جراحی حذف چربی، یعنی لیپوساکشن، ممکن است برای همه مناسب نباشد. هیچ تبعیض جنسیتی برای لیپوساکشن وجود ندارد. با روشی قابل استفاده برای خانم ها و آقایان می توان از چربی های اضافه خلاص شد. هنگامی که از نظر کاربرد مورد بررسی قرار گیرد، لیپوساکشن برای مردان و زنان متفاوت است. از آنجایی که چربی در نواحی مختلف در مردان و زنان ذخیره می شود، ناحیه استفاده متفاوت است.

حذف چربی را می توان در هر ناحیه دلخواه از غبغب تا پا انجام داد. طول کانولایی که قرار است اعمال شود با توجه به ناحیه ای که باید برداشته شود تعیین می شود. پس از معاینه و آزمایشات، یک پزشک متخصص، باید تصمیم بگیرد که آیا برای این روش مناسب هستید یا خیر.

در فرآیند لیپوساکشن به دلیل وارد شدن کانول های نازک به بدن، سیستم خلاء با اعمال فشار منفی فعال می شود و فرد از چربی اضافی پاک می شود. کانول هایی که وارد بدن می شوند توخالی هستند و سوراخ های لوله ای شکل زیادی دارند. برش های نیم سانتی متری اعمال شده بر روی نواحی که می توانند در نواحی هدف حذف چربی پنهان شوند، برای نتیجه موفقیت آمیز فرآیند حذف چربی کافی است. با کمک سیستم فشار منفی، بافت چربی که کانتور را مختل می کند با موفقیت خارج می شود. فرآیند چربی زدایی در محیطی بهداشتی انجام می شود. تغییر ناحیه برنامه تغییری در منطق عملیات ایجاد نمی کند.

این یک روش موثر به ویژه در مناطقی است که امکان آب کردن چربی با فرآیندهایی مانند ورزش و رژیم غذایی وجود ندارد. هدف؛ به دست آوردن موثرترین کشش پوست است که موفقیت این روش را نشان می دهد. انجام لیپوساکشن برای افرادی که تنش پوست خود را با افزایش سن از دست داده اند، درست نیست. لیپوساکشن نباید برای افرادی که بیماری های سیستمیک مانند دیابت و فشار خون بالا دارند و کسانی که مشکل ترمیم زخم و خونریزی دارند انجام شود و می توان آن را با سایر روش های زیبایی ترکیب کرد. اغلب با روش های ابدومینوپلاستی ترکیب می شود.

لیپوساکشن را در چه نواحی می توان انجام داد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، لیپوساکشن، یعنی حذف چربی، را می توان در هر قسمت از بدن اعمال کرد.

  • لیپوساکشن غبغب در ناحیه گردن برای نازک شدن ناحیه گردن،
  • لیپوساکشن بازو برای لاغری بازو
  • فرم دادن به شکم، نازک کردن پهلوها
  • لیپوساکشن پشت برای از بین بردن چربی اضافی کمر

لیپوساکشن را در چه نواحی می توان انجام داد؟

نواحی اعمال لیپوساکشن روی پاها:

  • لیپوساکشن لگن، قسمت داخلی ران، قسمت داخلی زانو، قسمت های لیپوساکشن قدامی ساق.

کوچک کردن سینه با لیپوساکشن در زنان و مردان نیز می تواند با موفقیت انجام شود. به ویژه، زنان اغلب کوچک کردن سینه را با لیپوساکشن در زمان های اخیر ترجیح می دهند. مشاهده شده است که با کاهش سایز سینه، شکایات مربوط به درد و اختلال وضعیت بدنی در فرد به طور جدی از بین رفته است.

اگر افزایش بافت چربی در سینه زیاد باشد، این مشکل با لیپوساکشن به طور موثر برطرف می شود. با این حال، محل نوک پستان قابل تغییر نیست و تفاوت زیادی در شکل وجود ندارد. بزرگ ترین مزیت در مقایسه با روش های کوچک کردن سینه،

عدم وجود جای زخم است. مهم نیست که در کدام ناحیه اعمال می شود، پوشیدن کرست که ناحیه اعمال را می پوشاند پس از انجام عمل الزامی است. هدف کرست این است که اطمینان حاصل شود که ناحیه زیر پوست به طور موثر به بافت ماهیچه ای می چسبد.

این یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی است که با جراحی زیبایی شکم ترکیب می شود.

لیپوساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟ آیا پس از آن افتادگی وجود خواهد داشت؟

درست در زیر استخوان فک، ناحیه ای که از بالای گردن تا لاله گوش امتداد دارد، غبغب نامیده می شود و این ناحیه محل مناسبی برای ذخیره چربی و همچنین نقطه ای است که پوست اضافی با حرکات رو به پایین صورت در آن تجمع می یابد. بنابراین تحت تأثیر عوامل ژنتیک، وزن و سن قرار می گیرد.

بافت چربی اضافی را می توان با جراحی لیپوساکشن غبغب برداشت، اما بافت اضافی پوست را نمی توان با لیپوساکشن برداشت. بنابراین انتخاب بیمار بسیار مهم می شود. شما باید این موضوع را با پزشک خود به طور مفصل در میان بگذارید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که یک کرست مخصوص بپوشید که این ناحیه را بپیچد و به مدت یک هفته یا ده روز پس از جراحی فشار وارد کند.

لیپوساکشن بازو چگونه انجام می شود؟

افزایش چربی در ناحیه بازو به خصوص زمانی که بازو به سمت بیرون کشیده می شود، در ساختاری است که به سمت پایین و عقب امتداد می یابد و زمانی که بازوها با افزایش وزن بسته می شوند، وضعیتی ناخوشایند به صورت ضخیم شدن ایجاد می کند. که از سطح بالایی زیر بغل جایی که به پشت می پیوندند بیرون می آیند. چربی اضافی این ناحیه را می توان با جراحی لیپوساکشن از بین برد. گاهی اوقات ممکن است نیاز به انجام لیفت بازو باشد.

در اینجا، تنها پس از ملاقات با متخصص، می توانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب است.

لیپوساکشن در ناحیه کمر چگونه انجام می شود؟

کناره‌های شکم، مناسب ‌ترین نواحی برای لیپوساکشن هستند، ناحیه ‌ای که در آن اولین چربی‌ها در مردان و زنان ذخیره می‌ شود. از بین بردن قسمت اضافی این ناحیه باعث می شود کمر باریک تر به نظر برسد. با حذف این اضافی، باسن و ران مشخص می ‌شود و خطوط بدن واضح ‌تر می ‌شوند.

لیپوساکشن در ناحیه کمر چگونه انجام می شود؟

لیپوساکشن [حذف چربی] در ناحیه باسن چگونه انجام می شود؟

ناحیه باسن یکی از نواحی چاق زنانه است و مطلوب است که این ناحیه دارای انحناهای مناسب برای کمر باشد نه صاف. بنابراین فرآیند چربی زدایی باید بسیار با دقت انجام شود. ظاهر صاف باسن ظاهری مردانه می دهد نه زنانه.

لیپوساکشن در ناحیه پشت چگونه انجام می شود؟

یکی از بزرگ‌ ترین نواحی بدن است و وقتی از وزن طبیعی فراتر رود، مشاهده می‌شود که روان ‌کاری این ناحیه افزایش می یابد. رابطه بین ماهیچه و چربی در مقایسه با سایر اعضای بدن متفاوت است و ساختاری سفت و محکم دارد. جراحی لیپوساکشن که در این ناحیه انجام می شود به صاف تر نشان دادن خطوط بدن کمک می کند.

آیا لیپوساکشن در درمان سلولیت موثر است؟

کاهش ظاهر سلولیت با لیپوساکشن امکان پذیر است، اما ممکن است نتیجه صاف دائمی ممکن نباشد و بیمار باید از این وضعیت آگاه باشد. حتی در برخی موارد می توان آن را بدون برداشتن بافت چربی به منظور بریدن نوارهایی که باعث سلولیت می شوند فقط با کانولا اعمال کرد. مهم ترین رویکرد عدم افزایش توقعات بیمار خواهد بود….

آیا لیپوساکشن عملی است که باید ترسید؟

ادعاهای بی اساس در بین مردم در مورد لیپوساکشن باعث می شود که فرد با تعصب به این روش برخورد کند. دلیل این مشکلات در انتخاب بیمار نیز همین است. بزرگ ترین ادعایی که در بین مردم دست به دست می شود این است که در ناحیه اعمال شده گودی و شلی رخ خواهد داد. این تنها در صورتی اتفاق می افتد که برنامه برای افرادی انجام شده باشد که برای آنها صحیح نیست.

افرادی که برای لیپوساکشن مناسب هستند هیچ حفره یا بی نظمی را تجربه نمی کنند. پیروی از این روش، مشکلاتی را که ممکن است در انجام توصیه های جراح زیبایی پیش بیاید به حداقل می رساند.

اگر هر عمل لیپوساکشن چنین مشکلاتی را ایجاد می کرد، آنقدر معروف نبود و در سرتاسر دنیا اعمال نمی شد. کیفیت جراحی اعمال شده در روش های زیبایی به طور مستقیم بر نتیجه ای که باید به دست می آید تأثیر می گذارد. مانند هر روش دیگری، روش استفاده از جراح در لیپوساکشن مستقیماً بر موفقیت نتیجه تأثیر خواهد داشت. اگرچه نادر است، اما مرگ و میر پس از عمل لیپوساکشن رخ داده است. زمانی که رویه هایی که در آن چنین مواردی اتفاق افتاده بررسی شد، مشخص شد که فردی که این عمل را انجام داده متخصص نیست. انجام این عمل توسط پزشکان غیرمتخصص منجر به چنین نتایج نامطلوبی شده است.

آیا می توان حذف چربی را در تابستان انجام داد؟

فرآیند لیپوساکشن منطقه ای است و پوشیدن یک کرست که بعد از عمل منطقه را ببندد ، اجباری است. روش های حذف چربی به دلیل کرست در ماه های تابستان به طور کلی توسط بیماران ترجیح داده نمی شود. در روند بهبود، فصل اهمیتی ندارد. کرست نباید در دوره هایی حذف شود که پزشک شما یک ماه پس از عمل اجازه ندهد.

آیا لیپوساکشن می تواند برای مردان انجام شود؟

برخلاف تصور عامه ، مردان تقاضای جدی برای شیوه های خود دارند. به طور کلی ، لیپوساکشن برای مناطق جانبی شکم و شکم مردان اعمال می شود. از نظر فنی ، هیچ تفاوتی بین فرآیند اعمال شده در مردان و رویه اعمال شده برای زنان وجود ندارد. روند بعد از عمل دقیقاً در زنان و مردان یکسان است. پس از کاربرد ، لازم است یک کرست بپوشید که شامل منطقه ای باشد که این روند اعمال می شود.

در این برنامه ، هدف این است که با اعمال فشار به منطقه ای که چربی از آن خارج می شود، اطمینان حاصل شود که تنش باقی می ماند. جراحی لیپوساکشن یک درمان شایع در درمان مشکلات اندازه پستان است که به عنوان ژنیکوماستی مردان شناخته می شود.

آیا لیپوساکشن می تواند برای مردان انجام شود؟

چگونه جراحی لیپوساکشن چربی را انجام دهیم؟

اندازه منطقه ای که برنامه در آن انجام خواهد شد ، نوع بیهوشی انجام شده را تعیین می کند. بیهوشی عمومی اغلب ترجیح داده می شود. برنامه حذف چربی باید در یک اتاق عمل انجام شود. برای رسیدن به بافت چربی در منطقه ای که چربی در آن گرفته می شود، باید 0.5 سانتی متر از برش ها روی کانولرها اعمال شود. یک مایع ویژه برای اولین بار به منظور تجزیه چربی های بدون خونریزی به منطقه تزریق می شود.

پس از تزریق مایعات، استفاده از لیپوساکشن شروع می شود. در منطقه ای که کار انجام می شود، بافت چربی با استفاده از کانول های متصل به سیستم خلاء خارج می شود. در هر کاربرد ، میزان بافت چربی از بیماران متفاوت است. حد بالایی بین 5-8 لیتر است. پس از فرآیند، کرست که منطقه برنامه را احاطه کرده است پوشیده می شود و پس از این، روند خاتمه می یابد. بسته به شرایط بیهوشی، یا بعد از 2-3 ساعت، بیمار مرخص می شود یا یک روز در بیمارستان می ماند.

بعد از عمل جراحی لیپوساکشن باید چه چیزهایی در نظر گرفته شود؟

  • پس از فرآیند حذف چربی، مهم ترین عناصر اطمینان از سفتی ناحیه برداشت چربی و تنظیم فشار به آن منطقه است. در مردان، اگر چربی از ناحیه شکم و قفسه سینه خارج شود، نباید کج نشست و یا قدم زد. بهبود در نتیجه چسبندگی پوست و عضلات زیر جلدی انجام می شود.
  • به منظور جلوگیری از ایجاد چسبندگی های چین دار، نشستن به صورت کج و راه رفتن در طول دوره نقاهت مطلوب نیست. پس از انجام عمل، بیمار باید به صورت عمودی بنشیند و به مدت 7-4 روز روی یک تخت صاف دراز بکشد. کرستی که بعد از عمل اعمال می شود باید به مدت یک ماه استفاده شود. کرست با اعمال فشار به ناحیه اعمال شده باعث بهبود می شود و یک کاربرد ضروری است. در روزهای دوم و چهارم پانسمان انجام می شود.
  • اگر بخیه‌هایی زده شده باشد، باید بین روز هفتم و دهم آن را برداشت. زمان بازگشت به زندگی روزمره با توجه به منطقه ای که برنامه در آن انجام شده است متفاوت است. در کاربرد روی شکم، زمان بازگشت به زندگی روزمره 4 تا 7 روز است. اگر شکم و پاها به طور همزمان اعمال شوند، زمان بازگشت به زندگی عادی بین 7 تا 10 روز است.
  • در برنامه های کاربردی برای مناطق دیگر، این روند حتی بیشتر کوتاه می شود. پس از برداشتن کرست، ممکن است کبودی در ناحیه ایجاد شود. این کبودی ها طی 7 تا 10 روز از بین می روند. در 7 تا 10 روز اول پس از عمل، ظاهر ضخیم‌ تری نسبت به قبل از عمل ظاهر می ‌شود. دلیل این وضعیت ادمی است که در بدن ایجاد می شود. این ادم ها در ماه اول ناپدید می شوند. پس از تمام این فرآیندها، فرد ظاهر متناسب تری خواهد داشت. در برخی موارد، بی حسی در نواحی کاربرد مشاهده می شود.
  • پس از انجام عمل، با توجه به توصیه پزشک، می توانید 7 تا 10 روز بعد با آب گرم دوش بگیرید. زمان بازگشت به ورزش هایی مانند شنا، تنیس و بسکتبال که از ناحیه شکم استفاده می شود بین 1 تا 1.5 ماه متغیر است. پیاده روی را می توان بعد از 4 تا 7 روز شروع کرد. برای سفرهای هوایی بیش از 3 ساعت باید 4 تا 7 روز و برای پروازهای بیش از 3 ساعت 10 روز منتظر بمانید.

اگر بعد از جراحی لیپوساکشن (برداشتن چربی) وزن اضافه شود مشکلی ایجاد می شود؟

دستیابی به نتیجه هدفمند پس از لیپوساکشن طولانی مدت است. قبل از لیپوساکشن، توده چربی در قسمت های خاصی از بدن بالاتر از حد طبیعی است. پس از لیپوساکشن کاهش سلول های چربی و گیرنده های چربی مشاهده خواهد شد. از آنجایی که نواحی اعمال شده با لیپوساکشن چسبیده و با فیبروز بهبود می یابند، رسوب مجدد چربی در این نواحی آسان نخواهد بود. با این حال، تصاویر نامنظم مشکل ساز ممکن است در سوء تغذیه و افزایش وزن بیش از حد مانند 30+ کیلوگرم رخ دهد. انجام جراحی لیپوساکشن به این معنا نیست که نمی توانید وزن اضافه کنید.

هزینه جراحی لیپوساکشن:

هزینه جراحی لیپوساکشن

هزینه لیپوساکشن با توجه به تجربه پزشک و منطقه مورد استفاده متفاوت است. بسیاری از پزشکان نمی خواهند بدون دیدن شما هزینه جراحی لیپوساکشن را بدهند. از آنجا که او می خواهد ببیند آیا شما مناسب هستید یا خیر. همین مورد در مورد ما نیز صدق می کند. لطفاً ابتدا برای معاینه بیایید.

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی

دکتر سهراب مرادی متولد 1362 است. وی در سال 1392 در رشته جراحی عمومی در دانشگاه پذیرفته شد و در سال 98 توانست مدرک و سوختگی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کند.
مقالات مرتبط
آشنایی با عمل جراحی لیپوماتیک

آشنایی با عمل جراحی لیپوماتیک

فرد متقاضی باید تمام جوانب مالی و سلامتی را در نظر بگیرد. با افزایش روز افزون هزینه های پزشکی باید انتظار بالا بودن هزینه جراحی را داشت و متقاضی همواره باید توانایی و آمادگی پرداخت هزینه عمل جراحی را داشته باشد.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *